Green Computers

  • CRM TravelSoftware turism

    Software de gestionare a cererilor de oferta, vanzarilor/comenzilor/rezervarilor, facturilor, platilor, relatiei cu clientii, turistii si furnizorii, conceput special pentru agentiile de turism

    mai multe detalii vezi produse
  • Credit GenieSoftware creditare

    Solutia care automatizeaza intregul proces de creditare si permite urmarirea activitatii prin intermediul rapoartelor

    mai multe detalii vezi produse
  • CRM / VoIPservicii callcenter

    Managementul clientilor, potentialilor clienti, gestionare informatii, produse, vanzari, sarcini, evenimente sau tichete

    mai multe detalii vezi produse
  • BMSCurenti slabi

    Sistemul de management al cladirii, solutia ideala pentru administrarea constructiilor moderne in parametrii optimi

    mai multe detalii vezi produse

Genie Voice - VOIP (Voice Over IP)

DESCRIERE COMERCIALA

Comunicarea cu clienţii şi partenerii de afaceri are un rol important în lumea business-ului. De fapt, cu cât este mai mare afacerea, cu atât relaţionarea capătă un rol mai important. Iar unul dintre principalele suporturi de comunicare îl constituie telefonia. Costurile celei clasice, însă, o pot face un impediment în dezvoltare, lucru care a dus la dezvoltarea modalităţilor alternative, cum este VoIP (Voice over Internet Protocol): telefonie cu ajutorul internetului.

Vocea apelantului este convertită în pachete de date, transmise prin internet spre destinanar, unde este reconvertită în voce, răspunsul urmând aceeaşi cale. Durata conversiei este insesizabilă, ceea ce înseamnă că dialogul se desfăşoară în timp real.

Avantajul principal al VoIP îl constituie costurile reduse, deoarece se foloseşte o conexiune internet deja instalată. În plus, Genie Voice aduce soluţii personalizate pentru comunicarea business, reprezentând soluţia optimă pentru multinaţionale şi companii care oferă servicii de outsourcing.

DESCRIERE

VoIP poate soluţiona probleme care, gestionate prin telefonia tradiţională, înseamnă costuri semnificative, cum ar fi accesul – posibil oriunde în lume, cu ajutorul conexiunii la internet şi fără costuri suplimentare.

Concret, apelurile pot fi rutate automat spre telefonul dvs. VoIP, în orice loc unde aveţi acces la internet. Odată conectat în reţea, puteţi suna şi puteţi fi apelat pe numărul de telefon obişnuit, ceea se înseamnă că telefonul din biroul poate fi mutat oriunde în lume, cu singurul cost al conexiunii internet.

In plus, pachetele VoIP includ servicii care fie nu sunt disponibile în telefonia clasică, fie sunt taxate suplimentar: convorbiri în trei, forwardarea apelurilor, reapelare automată, apeluri în aşteptare, identificarea apelantului. De asemenea, evoluţia tehnologică facilitează semnificativ serviciile de nivel înalt – videotelefonie, teleconferinţă.

SOLUTIA ASTERISK

Asterisk este un software care implementează o centrală de birou (PBX) ce permite unui număr de telefoane ataşate să efectueze convorbiri între ele şi către telefoane din exterior (incluzând PSTN). Soluţia include software pentru funcţii care erau disponibile până acum doar în sistemele cu centrale comerciale costisitoare: căsuţă vocală, apel de tip conferinţă, răspuns vocal interactiv (cu meniuri telefonice), distribuirea automată a apelurilor. De asemenea, utilizatorii pot crea noi funcţii prin scrierea de scripturi pentru planurile de numerotare în limbaj propriu definit de Asterisk, prin adăugarea de module personale scrise în C sau prin scrierea de scripturi de interfaţă gateway Asterisk în Perl sau alte limbaje de programare.

AVANTAJELE GENIE VOICE

Soluţiile VoIP bazate pe tehnologia Asterisk se ridică la nivelul celor high-end oferite de marii furnizori de soluţii convenţionale de telefonie, în timp ce preţul este redus cu cel puţin jumătate. De asemenea, scalabilitatea şi capacitatea de adaptare reprezintă alte puncte tari ale acestei tehnologii.

Fiind o soluţie cu un puternic motor software, limitele ei nu sunt, practic, îngrădite, iar echipa puternică de programatori din spatele său dezvoltă continuu noi facilităţi. În plus, fiecare implementare a soluţiei poate fi personalizată folosind limbajul propriu Asterisk.

Facilităţile disponibile includ teleconferinţa, apelul în aşteptare şi IVR – „secretara digitală”: clientul poate fi direcţionat către interiorul dorit selectând una dintre opţiunile oferite, de tipul „Pentru departamentul Marketing apăsaţi tasta 1” sau prin formarea unui interior din lista de numere a companiei. Apelurile pot fi monitorizate, lista celor efectuate fiind disponibilă în timp real, şi se poate opta pentru înregistrarea lor prin comandă de pe telefon ori automat, pentru interioare prestabilite.

Există şi opţiunea cozilor de aşteptare – un utilizator aşteaptă la telefon până când un interior dintr-un grup alocat este disponibil -, precum şi cea a rutării către grupuri de utilizatori: dacă un interior nu este disponibil, apelul este redirecţionat automat spre unul sau mai multe alte interioare sau chiar spre un telefon din afara reţelei, de exemplu un mobil. De asemenea, redirectarea – „pasarea” unui apel între interioare – se poare realiza de câte ori este nevoie.

În ceea ce priveşte mesageria vocală, se poate opta pentru consultarea mesajelor manual sau pentru transmiterea lor prin email. În plus, programarea centralei se poate realiza în funcţie de orar: comportamente diferite în timpul programului de lucru şi în afara lui – mesaj de întâmpinare de tipul: „Programul nostru se desfăşoară între orele 9 şi 18. Vă rugăm să reveniţi în acest interval sau să lăsaţi un mesaj după semnalul sonor”.

Apelurile de tip fax pot fi efectuate şi preluate folosind interfaţa fax <-> email sau pe maşini obişnuite de fax, cu ajutorul unui adaptor ale cărui costuri sunt modice. De altfel, există soluţii hardware care permit utilizarea echipamentelor obişnuite de telecomunicaţii împreună cu facilităţile incluse în soluţia VoIP: un număr de interioare gestionate de sistemul VoIP vor fi transformate în linii telefonice obişnuite la intrarea într-un birou.

Un interior poate fi materializat prin:

  • un telefon VoIP – are aspectul unui telefon obişnuit, dar include mai multe facilităţi şi se conectează direct în reţeaua ethernet a companiei;

  • un telefon software – o aplicaţie care se instalează pe un calculator din reţea şi se foloseşte în combinaţie cu un echipament simplu de tipul cască + microfon;

  • un telefon obişnuit – folosind un adaptor;

  • un fax – folosind un adaptor.

Genie Voice este integrabil cu soluţii folosite la scară largă, de exemplu Outlook sau MSN: după o configurare prealabilă se poate apela un contact din address book-ul Outlook-ului. Fiind o platformă deschisă, se poate integra uşor cu alte soluţii software.

Caracteristica cea mai interesantă a Asterisk este suportul pentru mai multe protocoale VoIP: SIP, H.323, MGCP. Astfel, Asterisk poate lucra cu majoritatea telefoanelor SIP, comportându-se atât ca server registrer, cât şi ca gateway între telefoanele IP şi reţeaua PSTN. Dezvoltatorii soluţiei au proiectat şi un nou protocol, IAX, care transportă eficient apeluri între două sau mai multe centrale Asterisk.

Întrucât suportă atât servicii telefonice tradiţionale, precum şi VoIP, Asterisk le permite utilizatorilor să dispună de sisteme telefonice eficiente, dar şi să migreze treptat de la cele tradiţionale către noile tehnologii. O altă opţiune este folosirea serverelor Asterisk pentru înlocuirea PBX-urilor mai vechi, astfel încât să se dispună de funcţii noi (cum ar fi căsuţa vocală sau meniurile telefonice) sau să se diminueze costurile prin folosirea apelurilor cu ajutorul internetului.